środa, 27 listopada 2013

Słowotok

Emilka z każdym dniem zaskakuje. Naśladuje, powtarza, podsłuchuje wszystkich domowników tudzież innych, którzy zawitają w nasze skromne progi. W niedzielne popołudnie odwiedziła nas moja koleżanka. W zamierzeniu - szybka kawka, bo Jej się spieszy, a w efekcie - plotki, ploteczki, plotunie, które stopniowo przerodziły się w dłuższe pogaduchy. Emilka, w tym dniu nieco rozdrażniona, pragnąca za wszelką cenę zyskać całą uwagę mamy na Nią samą, usilnie chciała ''wypchać'' mnie z pokoju, tak bym mogła zająć się wyłącznie Nią, a nie naszym gościem. Po krótkiej chwili dała za wygraną i z uśmiechem na ustach włączyła się w naszą dyskusję. Czas mijał, a Emilka ponownie zaczęła uwidaczniać swoje zniecierpliwienie. Tym razem nie próbowała zmusić mnie do opuszczenia pokoju, lecz prosto z mostu rzekła:

- Ciocia, zbieraj się już, dobrze?

I wszystko stało się jasne :)


Od jakiegoś czasu prowadzę zeszycik, w którym skrupulatnie notuję najzabawniejsze, najbardziej twórcze i unikatowe słówka i zwroty, które w danym dniu wypowiedziała moja Córeczka.
Dziś przedstawiam Wam:


-,, Tatusior- lilipusior''  (Do Tatusia, rym wymyślony przez małą Oratorkę.)
- ,, Ty jesteś taka dama.''
- ,,Emilka jest mądra. Wszystko podsłuchuje.'' 
- ,, Co ten pan wyprawia? Pan też nie ma włosów - jak tata.''  (Komentuje, kiedy widzi Romana z Na Wspólnej. I w tym miejscu należy się wyjaśnienie - Tatuś włosy posiada, ale wg Emilki -  każdy, kto nosi bardzo krótką fryzurkę, czyli  jest ogolony, to znajduje się na równi z kimś, kto w ogóle nie posiada włosów lub też po prostu łysieje.)
Dodam, że nasza Mała ma teraz okres, w którym Jej uwaga zwrócona jest w szczególny sposób na różnice wynikające z wyglądu poszczególnych osób.  Bacznie przygląda się włosom bądź oczom.)


I najlepsze:

- ,,Oooo, ale Emilka ma spódnicę! Taką... niebezpieczną! 
(W momencie, gdy mama ubrała Emilkę w nową spódniczkę.)


I tak - stopniowo - mały zeszycik zapełnia się coraz to nowymi hasłami, których autorką jest moja kochana Mała Mi.

Zdjęcie dnia:

''Papugowanie'' nie dotyczy tylko sfery słownej. Tu: ''stoi na głowie'' - tak jak krówka - wierna towarzyszka, testerka ćwiczeń.
















 

10 komentarzy:

  1. Tekstem Ciocia, zbieraj się już, dobrze? Powaliła mnie na łopatki. Kiedy moja Lulinka tak powie ach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powie, powie - zobaczysz! Ja napiszę tak: kiedy moja Emilcia zacznie siku do nocnika? Ja przeczytałam ''u Was'', że przygotowujecie się do odpieluchowania nocnego, u nas jeszcze ''dzienne'' w nie najlepszej kondycji, bo pampers obecny :/ I wielkie dylematy z samą nauką związane

      Usuń
  2. Hehe ech ta nasza Emi, cudna jest ;) mam nadzieję że ciocia się nie obraziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Nie, ale w szoku była:)
      Bo Emilka ową Ciocię wręcz uwielbia, a wtedy Ją ''tak miło'' pożegnała. ;-)

      Usuń
  3. Hahah - alez sie usmialam. Dalas mi inspiracje, jak tylko Steffi zacznie mowic to tez sobie taki zeszycik zaloze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mala agentka! Super jak dzieci juz potrafia wszystko powiedziec! :) A z tym zeszytem to bardzo madrze wymyslilas! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hahahahah dobra!!! ja jestem trochę przerażona tym, co z ust naszej Żabulci będzie wypływało :) ale wczoraj mnie rozbawiła do łez. mój brat tłumaczył nam coś mocno gestykulując. Ątusia stanęła obok i zaczęła naśladować WU :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to na pewno musieliście mieć bardzo wesoło:)
      No, teraz trzeba uważać na to, co się mówi, lub na to, co ktoś wypowiada w obecności naszych dziewczynek ;)

      Usuń